Algemene voorwaarden van de onderhoud – inspectie – en servicecontracten Van Anrooij Montage & Installatietechniek voor gas toestellen en gas-combi toestellen t/m 45 KW

1. CV – onderhoudscontract Standaard
1.1
Het uitvoeren van de nodige onderhoud/inspectie werkzaamheden van het type Standaard contract 1x per 12 maanden.
1.2
Het controleren en afstellen van de regel en of beveiligingsapparatuur.
1.3
Het controleren van het juiste energie verbruik.
1.4
Het eventueel vervangen van versleten of defecte onderdelen tijdens de onderhoudsbeurt.
1.5
Het bijvullen van de cv installatie tijdens de onderhoudsbeurt.
1.6
Het controleren en testen van het gehele toestel en installatie.

2. CV- onderhoudscontract Extra met daarin opgenomen.
2.1
Het uitvoeren van de nodige onderhoud/inspectie werkzaamheden van het type Extra contract 1x per 12 maanden.
2.2
Het controleren en afstellen van de regel en of beveiligingsapparatuur.
2.3
Het controleren van het juiste energie verbruik.
2.4
Het eventueel vervangen van versleten of defecte onderdelen tijdens de onderhoudsbeurt.
2.5
Het bijvullen van de cv installatie.
2.6
Het controleren en testen van het gehele toestel en installatie.
2.7
Het verhelpen van alle voorkomende storingen in de contractperiode zonder berekening van voorrij- en montage kosten als de klant de volgende punten eerst heeft gecontroleerd:
1. Staat de gaskraan open?
2. Zit de stekker goed in het stopcontact?
3. Heeft uw toestel een waakvlam? Zo ja, controleer of deze nog brandt.
4. Heeft uw toestel een ‘resetknop’? Zo ja, deze dan even opnieuw resetten.
5. Staat de kamerthermostaat wel hoog genoeg?
6. Druppelt er geen warmwaterkraan? ( bij combi-toestellen)
7. Is de druk van de CV hoog genoeg? Zo niet, dan bijvullen ( zie handleiding
ketel fabrikant)
8. Staan er voldoende radiatoren open?
9. Eventueel de installatie ontluchten.
10. Zijn de stoppen en de aardlek gecontroleerd?
Ook voor waterzijdige reparaties buiten het toestel vallen de kosten daarvan niet onder het Extra contract.

3. Niet in het contract inbegrepen zijn: 3.1
- Storingen die het gevolg zijn van onvoldoende waterdruk in de installatie.
- Storingen die het gevolg zijn van verkeerd gebruik, nalatigheid, doe-het-zelf-
   werkzaamheden of werkzaamheden door derden.
- Storingen die veroorzaakt worden door externe (regel) apparatuur zoals
   ruimtethermostaten, schakelklokken, pompschakelaars, en dergelijke.
- Storingen die het gevolg zijn van vervuiling die veroorzaakt word door niet diffusie-
  dichte buizen van het verwarmingssysteem.
- Storingen die ontstaan zijn door bedieningsfouten of geen gas en of geen
   elektriciteit.
- Storingen ontstaan door defecte onderdelen waarvoor reeds eerder door ons
   vervanging werd geadviseerd.
- Werkzaamheden die door de fabrikant of importeur verricht dienen te worden.
- Reparaties of onderhoud aan het waterzijdige gedeelte van de installatie buiten het
   toestel.
- De kosten van der vervanging van het gehele toestel.
- De kosten van het vervangen van het warm-tapwater voorraad toestel.
- Het eventueel reinigen of repareren van het luchttoevoer en of rookgasafvoerkanaal.
- Het inwendig reinigen van de warmtewisselaar en of boiler.

- Het eventueel reinigen en of ontstoppen van de condenswaterafvoer buiten de cv ketel of boiler.

4. Prijsaanpassing:
4.1
De contractprijzen kunnen jaarlijks conform de tabel regelingslonen bouwnijverheid en installatie bedrijven van het CBS aangepast worden.

5. Onze werkwijze bij storingen. 5.1

- Storingen aan uw cv ketel en of warmwatervoorziening worden in principe de eerstvolgende werkdag  verholpen.
- Alleen tijdens het stookseizoen (oktober t/m april) worden storingen aan de centrale verwarming binnen 24 uur en bij vorstgevaar indien mogelijk nog dezelfde dag verholpen uitgezonderd van speciaal bestelde   benodigde onderdelen.
- Storingen aan uw warmwatervoorziening worden in principe alleen tijdens de normale werkuren maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 verholpen.
- Als extra service kunnen wij op speciaal verzoek buiten de genoemde normale werktijden service verlenen. Daarbij worden dan wel alle gemaakte kosten extra in rekening gebracht.
- Als er na een gemaakte afspraak niemand thuis blijkt te zijn behouden wij het recht de gemaakte voorrijkosten in rekening te brengen.
- Reparaties welke buiten het contract vallen kunnen worden uitgevoerd tegen het daarvoor geldende tarief.

6. Garantie

- Op de door ons uitgevoerde onderhoud en of service werkzaamheden en op door ons geleverde en gemonteerde onderdelen verlenen wij 2 maanden garantie.
7. Onze contract voorwaarden:
- Het onderhoud contract kan elk willekeurig moment in gaan, echter wel minimaal 1 maand na ondertekening  van het contract.
- Bij toestellen welke ouder zijn dan 3 jaar en niet door ons geïnstalleerd kan het onderhoud en of service contract alleen ingaan nadat wij een toestel inspectie en mocht het toestel en of installatie niet voldoen aan de gestelde eisen dan de opdrachtgever het toestel/installatie tegen vooraf opgegeven kosten door Van Anrooij Montage & Installatietechniek laten aanpassen/repareren.

- De overeenkomst geld voor minimaal 1 contractperiode van 12 maanden die word aangegaan van een duur   van minimaal twee jaar en wordt behoudens van opzegging stilzwijgend voor telkens 1 jaar verlengt waarbij elke partij met een maximale opzegtermijn van 1 maand de verlengde overeenkomt op elk moment kan opzeggen.
- Extra contracten worden verlengt op toestellen tot 10 jaar en zullen daarna automatisch overgaan naar het Standaard contract.
- Al onze contracten zijn toestel/adres/naam gebonden en zonder toestemming van ons niet overdraagbaar.
- Wij behouden ons het recht voor om ten alle tijden zonder opgave van reden een nieuw contract te weigeren.
- Bij ondertekening van dit contract geeft u ons indien nodig eveneens toestemming om tijdens de periodieke onderhoud e/o inspectiebeurt de noodzakelijke onderdelen e/o pakkingen welke noodzakelijk zijn voor het veilig functioneren van het toestel tot een maximum van 50 euro incl. btw te vernieuwen.

8. Beëindiging contract:

- Opzeggen van het contract kan uitsluitend schriftelijk na de eerste contract periode van 12 maanden.  Afhankelijk van het type contract waarbij elke partij met een maximale opzegtermijn van 1 maand de   verlengde overeenkomst kan opzeggen.
- Restitutie is niet mogelijk.
- Wij behouden ons het recht om zonder opgave van reden een contract te
  beëindigen.

9. Onze betalingsvoorwaarden:

- De contractfactuur zal bij ingang van de contract periode toegezonden worden.
- Facturering zal per jaar plaatsvinden.
- Betaling dient altijd binnen 7 dagen na factuurdatum. 

10. Algemeen:

- Wij stellen als voorwaarde dat de toestellen welke door ons moeten worden onderhouden en of geïnspecteerd op redelijke wijze volgens Arbo wetgeving bereikbaar zijn teneinde van het onderhoud, repareren en/of beproeven mogelijk te maken.
- Voor bedrijfsschade aan gebouwen, inrichtingen, schoorstenen en installatie, door water, vuur, breuk en   explosieschade aan personen door niet of onjuist functioneren van de centrale verwarmingsinstallatie of warmwater voorraadsystemen zijn wij Van Anrooij Montage & Installatietechniek noch de leverancier niet aansprakelijk.

 Bleiswijk januari 2023 Versie 22.01
Share by: